The second film in a new animated series based on Shirow Masamune's science fiction manga "Kokaku Kidotai". With a new cast and crew, it focuses on the period prior to the formation of Public Security Section 9. The second installment in this four-part series is directed by animator and mecha designer Takeuchi Atsushi.
Full-body cyborg Kusanagi Motoko (voice: Sakamoto Maaya) from distances herself from the Army 501 Organization, and begins to consider putting together her own unit. Meanwhile, an artificially-intelligent independent support vehicle called a Logicoma is hacked.