The final chapter in the four-part "Ghost in the Shell ARISE" series, based on Shirow Masamune's sci-fi manga. It tells the story of how series protagonist Kusanagi Motoko met the members of Public Security Section 9.
In winter of 2028, signs of a post-war recovery are emerging. An indiscriminate shooting incident committed by anti-riot security forces in New Port City, where demonstrations are becoming more violent, was entirely sparked by a cyberbrain virus unleashed by a terrorist known as "Fire Starter." An independent offensive unit led by Kusanagi Motoko (voice: Sakamoto Maaya) attempts to quell the situation by relying on their "ghosts" to mete out justice.