A crossover film that brings together nationally popular animated series Lupin the 3rd and Detective Conan. Its director is Kamegaki Hajime (Naruto Shippuden: The Movie). The series' regular voice casts are joined by special guests Uchino Masaaki (Last Message) and Natsuna (GANTZ).
Zenigata (voice: Yamadera Koichi) and Megure (voice: Chafurin) begin an investigation after Lupin (voice: Kurita Kanichi) declares his intention to steal a precious gem. Around the same time, Conan (voice: Takayama Minami) and the Detective Boys are caught up in another crime.