Funaki Dennai laid the foundations for Kaga clan cuisine in the Edo Period as a "kitchen samurai" who prepared food for the nobility. This heartwarming drama depicts the internal affairs of the Kaga clan from the perspective of a woman who marries Funaki's son. It features meals made according to the Funaki family's recipe collection "Ryori Mugonsho" and recreates the workings of samurai family kitchens at the time.
Maid Haru (Ueto Aya) is a talented cook but stubborn, which leads her to divorce her husband after a year. However, she is asked by Kaga clan "kitchen samurai" Dennai (Nishida Toshiyuki) to marry his son and heir Yasunobu (Kora Kengo), and works to remedy his lack of culinary skills.