Film supported by Anime Mirai 2014, the project from the Agency of Cultural Affairs to train young animators. When a boy's childhood friend is threatened by a mysterious entity, he overcomes his stupor to help out. Produced by the world-renowned STUDIO4℃, the project marks the directorial debut for {Berserk Golden Age Arc} animator Onda Naoyuki.
Makoto (voice: Hanae Natsuki) is able to see "black entities" that steal people's souls, but ignores them because of his feelings of powerlessness. One day, the black presence Akira (voice: Ono Daisuke) talks directly to him.