The second feature film spin-off from the "Ultraman Ginga" special effects-laden superhero TV series broadcast in 2013. Ultramen from past and present series clash with the forces of evil. It also features numerous popular monsters from past shows including Kanegon from 1996's "Ultra Q", the series that started the franchise.
Hikaru (Negishi Takuya) and his friends reunite and play a virtual reality program that allows them to "ultraive" (transform). They take on the guises of various monsters and enjoy battling each other, until dark Ultra warriors suddenly invade the virtual realm.