A documentary closely following the Ukulele group "PAITITI" established in 1998 by actress Doguchi Yoriko and filmmaker Ishida Hidenori. The film was directed by Haraguchi Tomoo, who is known as the special effects artist for the "Heisei Gamera" series. In the summer of 2008, PAITITI made a solo live show at a well-established jazz club, before flying to a shopping arcade in Okinawa and rolling out wild performances on the road. Noteworthy scenes include a music video using models and special effects and the scene showing how Doguchi, who was taken ill, recovers from despair with support from ukuleles and her friends.