An ambitious work that combines classic animal characters with a period setting. A pig bodyguard engages in sword combat with a band of Japanese pufferfish pirates. Produced as part of the Agency for Cultural Affairs' "Anime Mirai" project that aims to improve the production environment for animation.
Buta (voice: Terasoma Masaki), a bodyguard for a group of Japanese pufferfish pirates, ends up coming to the aid of their abductee Kitsune (voice: Sawashiro Miyuki). A rollercoaster adventure ensues involving a map in Kitsune's possession that points to the whereabouts of her family's treasure.