Family drama set in Ashibetsu City, Hokkaido directed by Obayashi Nobuhiko. Building on his previous film Casting Blossoms to the Sky, Obayashi focuses on the border between life and death and brings to light an untold war story that was hidden within a family.
Relatives gather from afar in wintery Ashibetsu upon the death of patriarch Mitsuo (Shinagawa Toru). A mysterious woman named Nobuko (Tokiwa Takako) suddenly shows up. Her appearance gradually exposes wartime secrets and Mitsuo's unknown past.