Reboot of the super hero TV show "Jinzo Ningen Kikaidar (artificial human)" based on Ishinomori Shotaro's original story. Androids with unstable "conscience circuits" face off with evil while dealing with their hang-ups.
World-class robot engineer Dr. Komyoji Nobuhiko (Nagashima Kazushige) dies in the midst of an experiment. A force wants to get ahold of the research results, and hatches an evil scheme targeting Dr. Kyomoji's orphaned children Mitsuko (Satsukawa Aimi) and Masaru (Ikeda Yuto). However, the android Kikaider named Jiro (Irie Jingi) that Dr. Kyomoji developed makes an appearance.