Documentary about Shiba dogs, the most illustrious Japanese dog breed. They have served as loyal hunting companions for humans since the Jomon Era long ago. The documentary features intense 3-year coverage of the Japan Society for Preservation of the Natural-Monument Shiba-Dog, which strives to purify and preserve the breed. Directed by Ise Shinichi, whose numerous humanist documentaries include DAI-JOU-BU -Pediatrician, Dr.Ryota Hosoya, and his Haiku. Traces the eternal history of Japanese dogs through the preservation society's wishes to return the Shiba dog to its ancient roots.