First installment of three short stories depicting girls who fight using their magical powers, set in an imaginary 1940s where magic is real. Follows the stories of girls returning home after the Operation Mars final battle in the second TV series.
Erica Hartmann's twin sister Ursula (voice: Nogawa Sakura) gets dispatched to the Saint- Trond base in Belgica kingdom. Ursula belongs to the prototype development corps for her homeland of Karslant, and asks Mina (voice: Tanaka Rie), who is stationed at the base, to test out the prototype.