A special chapter of the series, "Brave Witches", which told a story set between the first and second seasons of the "Strike Witches" animated television series. It is directed by Takamura Kazuhiro who has also been involved with "Strike Witches".
Pilot Officer Juutilainen (voice: Ohashi Ayuru) and Flying Officer Litvyak (voice: Kadowaki Mai) arrive to deliver supplies to the 502nd Joint Fighter Wing the day after the Saturnalia. The two were to take time off at the Petersburg base, that is until word reaches them of a Neuroi attack.