A film that commemorates the thirty-fifth anniversary of the beginning of the nationally popular "Doraemon" film series. Nobita and his friends take a stand to keep the peace in space. Osugi Yoshihiro, who has performed various tasks for films in the series including key animator and animation supervisor, directs for the first time.
Nobita (voice: Ohara Megumi) and his superhero TV show-loving friends use Doraemon's (voice: Mizuta Wasabi) secret tool, the "Director Burger," to start shooting a science fiction movie of their own. However, an alien who crash-lands on Earth mistakes them for real superheroes, which leads to a showdown with space pirates.