Second part of the effects-filled live adaptation of Iwaaki Hitoshi's world-renowned SF manga by "ALWAYS-Sunset on Third Street-" series director Yamazaki Takashi. The battle between humans and mysterious "parasytes" enters its final stages.
Izumi Shinichi (Sometani Shota) and Righty (voice: Abe Sadawo) live in Higashi Fukuyama City. Parasyte Tamiya Ryoko (Fukatsu Eri) has given birth to a human child and suggests to Shinichi and Righty that humans and parasytes can coexist, but Shinichi virulently hates parasytes, who killed his mother.