One episode from "Kazoku gokko," an omnibus film about 5 off-kilter families, which depicts the troubles of a bereaved family directed by internationally praised Uchida Eiji whose Greateful Dead was screened at the 2013 Raindance Film Festival among others.
The Sato family is holding a wake in the same neighborhood as the pseudo-Suzuki household. As the scattered members gather to grieve, they find a curious wedding ring gleaming on the deceased father's finger. This will cause a furor over money and religion among the Sato family....