Feature film adaptation of the TV anime based on Tachibana Koshi‘s light novel. The author supervised the original script about the mysterious relationship between a "spirit" in the form of a beautiful girl whose formidable power can wreck havoc on humanity, and the pure-hearted boy who can neutralize her power.
Itsuka Shido (voice: Shimazaki Nobunaga) seemed like an ordinary high school student, but he acquires the supernatural ability to seal the power of a spirit after they go on a date and he gets her to open up. Shido keeps the world safe by sealing the powers of six spirits, but one day, he's shocked to see a giant sphere floating in the sky.