Murder of the Inugami Clan, which was based on a novel of the same title and directed by Ichikawa Kon, was re-made for the first time after 30 years by Ichikawa himself. A mystery suspense featuring master detective, Kindaichi Kosuke, who comes to solve a murder case that is somehow linked to the blood-stained lineage of the Inugami Clan.
Inugami Sahei (Nakadai Tatsuya), who built up the wealth of the Inugami Clan, passes away, leaving a will with Furudate, his legal adviser, for his daughters Matsuko (Fuji Sumiko), Takeko (Matsuzaka Keiko) and Umeko (Manda Hisako), all of whom have different mothers, and for their sons (Sahei's grandsons), as well as for Nonomiya Tamayo (Matsushima Nanako), the granddaughter of a person to whom Sahei feels heavily indebted. The will states that all his assets are inherited by Tamayo alone, on the condition that she marries one of the sons of the daughters. Furudate's assistant learns the content of the will, and seeks advice from Kindaichi Kosuke (Ishizaka Koji), a private detective, as he senses the air of unease. Shortly afterwards, murders start to occur one after another in the clan. This case is connected to the lineage of the Inugami Clan, and it was Matsuko who schemed it all for her son.