This Venice Film Festival Silver Lion-winning film from director Kitano Takeshi was a box-office hit in Japan.
A blonde masseur named Zatoichi (Beat Takeshi) arrives in a sleepy inn town at the same time as ronin Hattori Gennosuke (Asano Tadanobu). The town is actually controlled by the Ginzo yakuza clan. Hattori is looking for a job as a bodyguard to support his ailing wife, while Zatoichi helps out a poor vegetable seller being extorted by the Ginzos and accepts her kind offer of lodging. While drinking at the local bar, Hattori happens to display his swordsmanship while the Ginzos are collecting money from the owner and secures a job as their bodyguard. One night Zatoichi incites a bloodbath after being cheated at the local gambling den, leading to an inevitable showdown with Hattori. After life-and-death duels with both Hattori and Ginzo, he finds out the real head of the clan is the old owner of the bar. After ridding the town of its corruption and gangs, Zatoichi wanders to the next rest stop.