A short animation produced through the Agency for Cultural Affairs' "Anime Mirai" project to nurture young animators. The original story and screenplay were written by "Chibi Maruko-chan" series voice actor TARAKO and is directed by Suda Yumiko of Chibi Maruko-chan: Watashi no Suki na Uta.
Due to a blunder at robot company Happy Come Come, mommy-robot "Yoshiko" is delivered to a man who had ordered a maid-robot. Having grown up without knowing motherly love, the man is antagonistic toward Yoshiko, but before long his attitude changes.