This family drama set in the ironworks town of Kawaguchi, Saitama Prefecture depicts the efforts of children plotting their remarried parents' divorce. The Cowards Who Looked to the Sky actress Tabata Tomoko is cast in her first starring role in three years. The film opened the 2015 SKIP City International D-Cinema Festival.
Rikutaro (Sato Taishi) and Mariko (Mau), who are the same age, become "siblings" due to their parents' remarriage. They form the "rikon doumei" (the divorce alliance) and set out to split up their parents by whatever means. However, the more they try, the closer their parents become.