Ultraman X is joined by seven other Ultramen from the "Ultraman" television series in this theatrical release directed by Taguchi Kiyotaka, who has excelled in special effects for the "Patlabor" series among others.
The seal in the ancient ruins of Baradhi, said to close off hell, has been broken and the Enma Beast, Zaigorg is revived. Ultraman X takes up the fight, but is driven to a dire situation by Zaigorg's powerful might. The members of special defense team Xio, fully prepared to give their life, chase after the arcane power that is the key to Zaigorg's seal.