Film adaptation of the young adult novel inspired by the hit song produced with voice synthesizing 'vocaloid' software. Director Ueda Atsushi won the Governor of Hokkaido Prize for RYUGU NO TSUKAI School Girl's Gestation at the 24th Yubari International Fantastic Film Festival.
High school choir member Miku (Yamamoto Maika) has a casual crush on choir leader Haru (Asaka Kodai). The club members are upset when they get assigned a difficult song right before a competition, and then Miku's good friend Yuri (Miura Toko) confides that she likes Haru.