The third in a "film made from sound" experimental film production project director Shichiri Kei has been involved in since 2014. This first volume of the Sarome no musume series spins an abundantly imaginative tale of a mother-daughter conflict. In the lead roles are Chosokabe Yoko and dancer, Kuroda Ikuyo.
The monologue of daughter, performed by the voices of three people, ceaselessly talks about mother. Words become dance as the story opens. "I'll go to the mountains for a bit." Was the mysterious memo left on the dining table written by mother? Or was it me?