Depicts the relationships between nursing students and their patients who deal with various worries, set in a nursing college in Hitoyoshi City in Kumamoto Prefecture. Adachi Satoshi makes his directorial debut with this film. The beautiful scenery was shot entirely on location in Kumamoto and Kagoshima.
Nursing student Kizukawa Akane (Kirishima Coco) does her on-the-job training stint at a hospital and takes charge of patient Komura Akira (Enoki Takaaki). Komura, whose days are numbered, feels like a father figure to Akane, but a careless comment results in him closing himself off emotionally.