Three heroines dressed in full combat gear and packing large weapons find themselves in "Desert 22," a synthetic postthermonuclear war wilderness within the virtual space known as "Avalon (f)." Joined by one male, the four start out as rivals in a game hunting the desert monsters: Gray (Kuroki Meisa), a sniper operating a camouflage combat plane; the sorceress Lucifer (Kikuchi Rinko) who can transform herself at any time into a crow; the assault rifle-wielding Colonel (Saeki Hinako); and the beefy, antitank gun-toting Jäger (Fujiki Yoshikatsu). In an attempt to defeat the legendary enormous sand-whale monster 'Madara Sunakujira (spotted sand whale),' they decide to team together.