The fourth in a seven-part series of completely original live-action films continuing the "Patlabor" saga, a multimedia property created in the 1980s. It depicts the misadventures of the Special Vehicle Section 2, featuring a brand new cast of characters. Studio Ghibli producer Suzuki Toshio, a longtime associate of series' general director Oshii Mamoru, makes a special appearance.
This chapter is comprised of two parts: "Episode 6: Giant Monster on the Loose - Part 2", in which the truth of a mysterious disappearance in the hot spring resort of Atami is revealed; and "Episode 7: Time Boom", in which a bomb is planted in the Special Vehicle Section 2 building.