The seventh in a seven-part series of completely original live-action films continuing the "Patlabor" saga, a multimedia property created in the 1980s. Oshii Mamoru returns to the director's chair to depict events following those of Patlabor 2: The Movie, which was released in 1993.
This chapter is comprised of two parts: "Episode 12: Great Expectations", in which Captain Gotoda (Kakei Toshio) searches for an "inheritance" hidden within the police organization as the dismantling of Special Vehicles Section 2 becomes a reality; and a series review that looks back on highlights from Episodes 0 to 11.