The third in a seven-part series of completely original live-action films continuing the "Patlabor" saga, a multimedia property created in the 1980s. It depicts strange disturbances involving the Patlabor Squad, including an episode helmed by general director Oshii Mamoru.
This chapter is comprised of two parts: "Episode 4: Wild Dog Day Afternoon", in which Special Vehicle Section 2 Patlabor pilot Akira (Mano Erina) and her colleagues are targeted by a terrorist; and "Episode 5: Giant Monster on the Loose - Part 1", in which squad members on an office trip to the hot spring resort of Atami investigate a mysterious disappearance.