The second in a seven-part series of completely original live-action films continuing the "Patlabor" saga, a multimedia property created in the 1980s. It follows the current plight of the Patlabor Squad, which has become an annoyance to the Tokyo Metropolitan Police in the years since the formation of the Special Vehicle Section 2. The AV-98 Ingram and other robots from the old series get the live action treatment.
This chapter is comprised of two parts: "Episode 2: Reboot the '98", in which the squad is overwhelmed with maintenance work on a malfunction-prone Patlabor; and "Episode 3: Akira, the Iron Fist", in which Patlabor pilot Akira (Mano Erina) duels with a mysterious middle-aged man (Takenaka Naoto).