The film adaptation of a children's literary book, "Bokuto aitsu no rasuto ran," written and directed by Kamizono Koji, who also make his feature length film debut.
10-year-old Takeshi (Santoki Souma) is asked by Granma (Matsubara Chieko), a neighbor who's just like family, to visit bedridden Granpa (Tsugawa Masahiko), but is not in time to be present for Granpa's final moments and is now filled with regret. As preparations for the funeral move forward, Takeshi is invited by a young boy named Hisao to go look for a prized item resulting in Takeshi tracing the ties between an old couple who have survived a time of upheaval.