The animated adaptation of Oima Yoshitoki's multi-awardwinning comic about the association between a hearing-impaired girl and the toughest boy at school. It is directed by Yamada Naoko, whose TAMAKO Love story won the New Face Award at the 2014 Japan Media Arts Festival's Animation Division.
Ishida Shoya (voice: Irino Miyu), the leader of a group of mischievous elementary schoolboys, is ostracized by those around him on account of an incident involving transfer student Nishimiya Shoko (voice: Hayami Saori). Five years later, Shoya, now an emotionally hardened high schooler, once again pays Shoko a visit.