Mai Mai Miracle director, Katabuchi Sunao, adapts Kouno Fumiyo's comic to an animated feature film. It depicts a young girl who married into a family in Hiroshima during the war resolutely living amid the escalating intensity of wartime destruction.
In 1944, 18-year-old Suzu (voice: Non) goes to Kure City in Hiroshima Prefecture, a major naval base for the Imperial Navy, to become the wife of naval officer, Hojo Shusaku (voice: Hosoya Yoshimasa). As the intensity of the war heightens day after day and food supplies dwindle, Suzu manages to somehow carry on with daily life through her ingenuity, that is, until the summer of 1945.