Feature film adaptation of the TV animation series about girls who dream of becoming idols, set in the PriPara amusement park where anyone can become an idol. The protagonists engage in battles as they embark on a brand-new mission. Supervising director Moriwaki Makoto also was in charge of the TV series.
Manaka Laala (Akaneya Himika) and her friends board a spaceship and embark on a journey into space to accomplish their mission of spreading the word about PriPara's wonders. However, at each planet that they visit, things don't go as planned.