The masterpiece samurai period film by master filmmaker Kurosawa Akira. Upon painstaking research into the period, Kurosawa employed multiple cameras to simultaneously capture the unfolding true-to-life battles. The film captured the Silver Lion at the 15th Venice International Film Festival and has engendered many remakes including The Magnificent Seven.
In the Warring States Period, peasants terrorized by bandit attacks decide to hire samurai to protect their village. Kambe (Shimura Takashi) assembles a group of samurai, and joined by the thug, Kikuchiyo (Mifune Toshiro), the seven men stake their lives to stand up against the bandits through a variety tactics.