M (Taguchi Tomorowo) is one of the members who bombed an airport in a foreign country. The plan was to carry out a suicide terrorist attack, however, M's hand grenade failed to detonate and he becomes the only survivor. M is captured as a terrorist and detained in solitary confinement. As he does not open up despite pressure to confess, the violence towards M escalates. M is used in human experimentation, and he starts to suffer mental derangement. Hallucinations of past revolutionaries who were confined and childhood memories become confused in his mind and he gradually loses sight of himself.
Directed by Adachi Masao, of The Red Army/PFLP: Declaration of World War (Sekigun -PFLP Sekai Senso Sengen), which was based on his experience of participating in revolutionary activities as he identified himself with the Japanese Red Army members, including Shigenobu Fusako and Okamoto Kozo. This is the first time he takes up a director's megaphone since then in 35 years. The film portrays the psychology of the main character who was detained as a terrorist. Modeled on Okamoto Kozo, who is the main culprit and the only survivor of the Lod Airport bombing carried out by three Japanese youths in Tel Aviv, Israel in 1972.