A documentary closely observing the daily life of Hakamada Iwao who was released forty-eight years after being tried as the murderer in the Hakamada case. The director is Kim Sung-woong who won the Mainichi Film Award for best documentary with INVISIBLE HANDCUFFS- The Sayama Case, which took up the cause of a false accusation case.
In 1966, Hakamada Iwao was framed for murdering the family of the managing director of a miso company. Even after being sentenced to death, he continued to appeal his innocence and finally in 2014 a decision to reopen the case was handed down. The film depicts Hakamada, released from prison after forty-eight years, restoring his existence as he returns to a normal life.