A murder mystery behind closed doors with a comical touch, portraying five men who find out the truth about the suicide of an idol. Directed by Sato Yuichi of Simsons. Original story and script by Kosawa Ryota of ALWAYS -Sunset on Third Street (ALWAYS Sancho-me no Yuhi). The amusing dialogue-based drama amongst the five men spread by word of mouth, and received the Japan Academy Prize 2008 Popularity Award in the Picture of the Year section, Picture of the Year, Director of the Year, Screenplay of the Year, and Outstanding Performance by an Actor in a Supporting Role.
To commemorate the first anniversary of the death of Kisaragi Miki, a minor idol who burnt herself to death, five men, who got to know each other through a fan blog and do not even know each other's faces, gathered together. They are Iemoto (Oguri Shun), Yasuo (Tsukaji Muga), Oda Yuji (Yusuke Santamaria), Snake (Koide Keisuke) and Ichigo Musume (Kagawa Teruyuki). While they are enjoying reminiscences, Oda suddenly voices a murder theory. Admist a flurry of speculation about her death, unexpected relations by each of the five men with Miki become evident, and each one's testimony sheds light upon new revelations.