Nakata Kinta (Mikuni Rentaro) is planning to reconstruct a legendary festival set and decorate it with a Persian rug as the centerpiece. The rug is designed by Nagai Kinue (Kudo Yuki), and will be unveiled to people at the upcoming event. However, Kinue passes away in a car accident right before her husband Makoto (Enoki Takaaki) departs for Iran to pick up the rug. Makoto goes to Iran with their daughter Sakura to meet carpet broker Acbal, but finds out that the rug has not been completed due to some mistakes. Makoto is in the depth of despair and decides to go back to Japan. Acbal's nephew, knowing the devastation Sakura feels, struggles to set up a team to finish the carpet in 24 hours. During their hard work, Sakura and Acbal bond with each other.
Casting the representative actors from Iran and Japan, Iranian filmmaker Kamal Tabrizi directed this film as a co-production between the two countries.