Winner of the Will Eisner Comic Industry Award for Best U.S. Edition of International Material, Samura Hiroaki's identically titled manga is adapted into a period action film. At the helm is Shield of Straw director Miike Takashi. It was screened in the Out of Competition Section at the 70th Cannes Film Festival.
Rin (Sugisaki Hana) vows revenge for her parents' murder and enlists the help of Manji (Kimura Takuya) who is known as the "immortal samurai." As he battles the gangster swordsmen of the Itto-ryu clan, Manji begins to sense something unusual about his invulnerable body.