The film adaptation of Nakamura Ko's novel "Torigirl" which depicts the youthfulness of university students who stake everything on a flight contest held once every year on Biwa Lake in Shiga Prefecture.
Yukina (Tsuchiya Tao) has just entered university. She is instantly smitten by an older student, Kei (Takasugi Mahiro), who invites her join the pilot team of the human-powered-flight club. The approximately 100 club members continue preparations for a summer contest, but another older student, Sakaba (Mamiya Shotaro), takes Yukina's place as official pilot. Then one day, Kei suffers a serious injury.