Documentary that serves as a companion to The Wages of Resistance: Narita Stories, which dealt with the protests against the construction of Narita Airport. Depicts the lives of youth who fought alongside farmers against the nation state.
Farmers launched a protest movement after the government decided to build a giant airport on the farming land of Sanrizuka in Narita City. Youth who believed in their ability to change the world supported the farmers' protests. Fifty years have gone by. The camera examines what used to be there and brings to light the past era buried beneath Narita Airport.