Series finale for the feature film The Wings of the Kirin and TV drama "Shinzanmono." Based on the novel by Higashino Keigo and directed by Fukuzawa Katsuo, who helmed the TV dramas "NAOKI HANZAWA" and "Downtown Rocket."
A strangled female corpse is discovered in an apartment, and the apartment's resident has vanished. The investigation hits rough waters, but soon they learn about female theater director Asai (Matsushima Nanako). Detective Matsumiya (Mizobata Junpei) forges ahead with the investigation while questioning whether a charred corpse discovered in the vicinity is related to the case, but then Kaga (Abe Hiroshi) learns of a fact that leaves him stunned.