Drama depicting the final years of painter Kumagai Morikazu, who rarely left home and spent his time studying the creatures in his garden. Directed by Okita Shuichi of A Story of Yonosuke and The Mohican Comes Home.
Vegetation thrives in painter Morikazu's (Yamazaki Tsutomu) garden, which is home to creatures that serve as models for his paintings, including numerous bugs and cats. A sweet and heartwarming day begins for Morikazu, who gazed at these garden creatures on a daily basis for over three decades, and those who love him.