Romance film adaptation of the novel from Akutagawa Prizewinning author Motoya Yukiko. Moving depiction of the growing distance between a woman dealing with isolation and a vacuous guy. Feature film debut from video director Sekine Kosai.
Yasuko's (Shuri) depression-triggered sleeping disorder keeps her in bed most of the time and has turned her into a social recluse. She lives with Tsunaki (Suda Masaki), who is in charge of gossip articles at a publishing house. His former girlfriend Ando (Naka Riisa) shows up and encourages Yasuko to return to society and tries to make Tsunaki break up with her.