Live-action film adaptation with a new cast and crew for the mystery novel series by Mikami En, which has been turned into a TV series. The owner of a used book store who is very knowledgeable and extremely observant solves various mysteries involving books. Directed by Mishima Yukiko, who was heralded for Dear Etranger.
Job-hunting Daisuke (Nomura Shuhei) heads to the Antiquarian Bookshop Biblia in Kita-Kamakura with a book signed by Natsume Soseki that his deceased grandmother left behind. He asks the beautiful shop owner Shioriko (Kuroki Haru) to authenticate the book. However, the book in question hides an unexpected secret from his grandmother.