In this drama based on the Shintani Akiko novel of the same name, the preciousness of life is warmly seen through the undisclosed practices of those who come into contact with people's death, the undertaker. Top comic impersonator sets aside the laughs to take on his first starring role in a film under his real name Takigawa Hiroshi.
Veteran undertaker Mizushima (Takigawa) has suppressed his emotions and performed his professional duties for many years. One day, Mizushima recruits an ill-mannered young man with dyed hair Takanashi (Masaki Reiya). As he strictly instructs Takanashi, Mizushima realizes Takanashi is naturally capable of consoling the bereaved family.