Film adaptation of the play that has been honored with numerous theater awards. Warm portrayal of the joys and sorrows of a Korean family living in Japan, set in the Kansai region when Japan's economy was booming. Playwright Chong Wishing wrote the screenplay and makes his directorial debut with this film.
In 1970, the Kansai region is jubilant over the World Expo in Osaka. Ethnic Korean Yong-gil (Kim Sang-ho) runs a yakiniku barbecue restaurant in a squatter settlement on government property. With a wife, three daughters and one son, he lives with bravado but is gradually bombarded by the tides of the times.