A new theatrical film continuing on from the six episode OVA series "FLCL" released back in 2000 which captured the attention of anime fans around the world. As with the previous series, "the pillows" continue to provide background music as well as the main theme song.
Komoto Kana (voice: Miyama Karen) is a gloomy high school student living life in a fog when Haruko (voice: Shintani Mayumi) comes into her life like a hurricane. Thereupon a flower suddenly blossoms from Kana's forehead. With her newly gained powers, Kana battlesagainst the giant steaming iron that is smashing the city.