Live-action adaptation of an installment from Murakami Haruki's short-story collection "Five Strange Tales from Tokyo". Gentle portrayal of a single mother dealing with loss after her son dies. Virtuoso actress Yoshida Yoh, who got her start in indie theater productions, deftly delivers a riveting performance as the protagonist.
Ten years ago, piano bar owner Sachi's (Yoshida) 19-year-old son Takashi (Sano Reo) was killed by a shark while surfing. Ever since, she has made an annual visit to Hawaii, where the accident took place. One year, two kids tell her a rumor about a one-legged Japanese surfer.